Felsägningar

Var inne och kikade på spiderchicks blogg nyss och hon skriver om felsägningar som man har sagt när man var barn eller vuxen. Det här var det jag kom på:

När min kompis var lite kallade hon smörgås för pujje. Hon kunde säga både smör och bröd men smörgås hette pujje. Själv kallade jag blomma för mojja.

När det gäller felsägningar i sånger kan man ju bara tänka tillbaka på Spice girls alla texter där:
Say what you want, what you really really want
blev
Säja walla want walla willy willy want
eller
Bomfunk MC - Freestyler
Freestyler , rock the microphone
blev
Freestyla- rakka makkafon


Kommentarer
Postat av: Linn

haha rakka makka fon! Underbart! Shit så mycket konstigt man hittar på. Men så är de ju lite fortfarande, man hör inte alltid vad de sjunger men sjunger med gör man ändå. lallalalllalaa la la :P

2010-05-26 @ 20:54:12
URL: http://linnsky.blogg.se/
Postat av: Lindis

nämen det är ju jag! :D pujje! :) söt du är malin. när ses vi??? kom ut till hunnebo :)

2010-07-18 @ 16:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0