Vietnam nästa!

Jag vill åka till Vietnam, verkar super spännande! Sa till mamma förut att jag var lite sugen på att åka dit och hon fick nog lite panik. "Du får inte åka dit Malin!! Det är på tok för farligt." Har kollat runt lite och läst massa resedagböcker och det är lika farligt som att åka till thailand bara att det är billigare att leva där. Jag skulle vilja resa till Ho Chi Minh staden och sen besöka Chi Chi tunnlarna, åk till Hoi An och får en skräddarsydd kostym för ca 250 kr och såklart besöka de underbara stränderna. Blir super sugen på att åka men det finns varken tid eller pengar för en sådan resa. Blir ju klar till sommaren med plugget men jag vill gärna ha med mig någon och tiden man ska åka dit är december - april och då har Henric skola och kan inte vara borta i så länge. Åker man dit vill man ju gärna vara där i minst 2 veckor så att man kan hinna uppleva allt. Det är ju trots allt flygresan dit som är det dyra med resan. Boende får man för runt 80 -120 kr natten på bra hotell. Maten kostar runt 20-30 kr och ölen 7 kr. En timmes massage på stranden går för cirka 30 kr. Billigt värre!



(Lekte lite med photoshop) Bilderna är tagna av Patricia Grundberg, en klasskompis från gymnasiet, som var i Vietnam i december -09 - januari -10 med sin mamma och syster.

Kommentarer
Postat av: Eva

Ja du lilla vän, jag blir jättestressad av att du vill åka dit men som jag sa till dig, du bestämmer men jag tycker ju att det finns bättre ställen att åka till som är mycket lugnare.....jag är bara rädd om dig! Puss och kram mamma, älskar dig ändå....

2010-01-24 @ 18:28:01
URL: http://evaskorthorna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0