Jag städar

När jag åkte hem över julen fick jag ta med mig min packning i två omgångar. Först det som jag inte använder så ofta några veckor innan jul och så det nödvändigaste veckan innan jul, då jag åkte hem för att stanna ett tag. Det är helt otroligt att jag behöver SÅ mycket packning för bara 3 veckor. Hur mycket har jag då använt av alla mina nödvändiga saker som jag tvunget skulle ha med? Njea, nästan inget. Avänder nästan bara mina favoritkläder och när de är smutsiga tvättas de så att de kan avändas nästa dag igen:) Sorgligt...

Men nu har jag tagit fasta på vad min kära lilla mamma gör: slänger det jag inte använder. Och med slänger menar förstås att jag lägger de i mitt rum här hemma så att jag slipper ta med det upp till Karlstad. Toppen tycker jag för då slipper jag ju den extra packningen plus seperationsångesten över att behöva slänga mina saker. PERFA!! De känns ju nästan som att jag har slängt dem då jag inte kan använda dem i Karlstad.

Jag har en medhjälpare som väljer vad som ska med och inte. Hon är väldigt aktiv må jag säga!


Kommentarer
Postat av: Eva

Åh, vad Alva är duktig på att packa!!!! Hon ser helt färdig ut...........

Puss mamsen

2010-01-07 @ 10:34:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0