I´m yours

Kikar på lite Idol och käkar skorpor och te, mums... Vet ni vad som också är mums?

Jo det är moms, i alla fall enligt min föreläsare. Moms är statens största inkomstkäll och därför är det mums i statens pengamage. Visst är det intressant? Nu ska ni få höra vad jag har lärt mig idag:

Mervärdesskatt betalas utav alla som har en yrkesmässig verksamhet och omstätter mer är 30 000 kr per räkenskapsår. Säljer du en vara eller tjänst inom Sverige ska svensk moms påföras, inom EG ska ingen svensk moms påföras utan köparen ska redovisa ett momsbelopp utifrån deras lagstadgade mervärdeslagstiftning. Säljs en vara eller tjänst utanför EG ska ingen moms påföras.. Läser du fortfarande? Moms kanske är mums men det är inte roligt.

Nu ska jag se på Grey´s!

Kommentarer
Postat av: Eva

Hahaha, du är väl för rolig....moms eller mums på dig!

Puss puss mammy

2009-10-01 @ 14:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0