Familjen Falkenswärd älskar verkligen att tvätta eller så är det extremt smutsiga

Jag provade att färga lite kläder och ett par skor till svarta igår i min tvättstuga. Det gick jätte bra och skorna ser nästan nya ut. Var lite orolig att det ev. skulle färga av på nästa tvätt så jag körde en maskin efter men det blev inget på det, kanoners!

 

När jag skulle boka tid såg jag en sak. Vi har en kalenderlista som man skriver upp sitt namn och bokar tid. Man får boka hur många tider som helst men endast 1 tid per dag. Tiderna ligger på ca 4 h, beror lite på helg och vardag. Familjen som bor bredvid mig har verkligen tagit fasta på att man får tvätta så mkt man vill och har enligt listan haft 3-4 tvättider per vecka. Jag förstår inte hur de kan hinna med att smutsa ner så mycket så att de kan fylla upp sina tvättimmar. Jag som visserligen bara är en person tvättar 1 gång på två veckor och då blir det aldrig mer än 2 tvättmaskiner, en mörk och en ljus. De är 4 pers men jag får ändå inte ihop det. Vi har två tvättmaskiner som tar 5 och 3 kg!! Så om vi säger att de gör som mig och tvättar endast 2 tvättar per tillfälle, då tvättar det minst 24 kg per vecka. Att de har den tiden också att springa fram och tillbaka från tvättstugan, herregud!

 

Det är så här jag spenderar mina söndagar: gör en grundläggande analys av mina grannas tvättmönster. :)


Kommentarer
Postat av: Eva

Du är för rolig.....

2009-09-22 @ 15:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0