...

Fy, fick man för att man skulle fixa punkteringen på cykeln. I morse skulle jag vara duktig och cykla till skolan. Efter halva vägen började cykeln låta konstigt och när jag stannade visade det sig att däcket låg mot kanten av paket hållaren så det var inte mkt mer att göra än att gå resten av vägen. När jag kom fram hade däcket nästan lossnat från ramen och kedjan var på väg av hjulet, tur att jag inte cyklade vidare.
Jag hade prov cyklat till friskis i går men det är ju typiskt att cykeln dummar sig när jag ger mig på en längre tur. Till skolan är det ca 6 km varav 2 är i uppförsbacke. Det var precis innan uppförsbacken som cykeln sa ifrån. Lyckligtvis har jag en pojk som bor precis vid skolan och har lite verktyg som jag kunde låna. Ger mig på att försöka fixa cykeln, en gång till. Tror att det har fixat sig men när jag börjar rulla iväg, låter den fortfarande hemskt. Kedjan är inte spänd. Rullar ner cykeln till skolan och försöker att rikta in hjulet och spänna kedjan. Lyckas äntligen någorlunda! Första jag gör att är att gå in på toaletten och tvätta bort all olja som täcker mina händer, förutom ena tummen som är täckt av blod (lyckades nämligen att fläka upp rätt mkt hud när jag skulle fixa cykeln). Upptäcker när jag är hyfsat ren att jag har fått olja på min nya klänning, åh vilken rolig dag jag har! Har nu lyckats få bort det mesta så det syns inte om man inte vet om det. (smart av mig att berätta det för alla, hehe) Lyckades iaf att cykla hem cykeln utan större svårigheter.

Tog lite bilder innan jag cyklade iväg i morse, pigg och redo för en härlig cykeltur...


Kommentarer
Postat av: Linn

nä men vännen, vilken cykelotur! min sko kom tillbaka så nu är nog din cykel ok också :D Puss

2009-09-16 @ 21:28:38
URL: http://linnsky.blogg.se/
Postat av: Eva

Nä, din stackare!! Vilken tur att allt gick bra till slut! Kolla noggrannt din cykel nästa gång du ska ge dig iväg..så det inte händer igen!

kram mamma

2009-09-17 @ 09:32:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0