Sthlm

Förra helgen var jag i Stockholm med Henric. Det var en jätte mysig helg :) Vi kom ganska tidigt på fredagen så då lämnade vi våra väskor i ett värdefack på stationen och gick ut på stan för att äta lite lunch. Efter lunchen gick vi runt och tittade i affärer. Vi hittade dock inte så mycket utan det var mer roligt att gå runt och titta på allt. Snofsiga människor som trodde att de ägde staden och extremt konstiga människor med lustig klädsmak. Runt 5 åkte vi till hotellet som låg lite utanför stan i Frösunda. Hotellet var lite mer inriktad på konferens och spa och runt omkring låg mysiga promenadstigar. På kvällen gick vi in till Frösunda och åt lite kinesisk mat sen slappade vi framför tvn på hotellet. I hotellet källare fanns en bassäng, ett gym och bastu som vi fick använda. Typsikt nog tänkte vi inte på att ta med bad och träningskläder så vi använde det aldrig. Tur som var fanns det ett badkar i hotellrummet så där tog vi långa härliga bad.

På lördagen gick vi upp tidigt för att slippa all rusch nere i matsalen där frukosten serverade. Gott gott med hotellfrukost. Vi hade t.o.m en liten thailändare om stod och stekte omelett till oss. Det var bara att säga till så fick man precis som man ville :) Efter frukosten åkte vi in till stan och gick till skansen och tittade lite på olika djur. Vi var riktigt turistiga och såg på gröna lund och gamla stan. Vi promenerade från 10 till 18 med paus för lunch och en liten fika. När vi kom hem var vi helt slut i benen. Efter lite vila och en dusch blev jag bjuden på fin middag utav Henric som en del av min födelsedagspresent.

På söndagen var vi rätt trötta och tog det väldigt lungt. Vi gick runt och småstrosade i stan innan vi åkte tåget hem halv 4. Summering av helgen: En mysig och trevlig helg med långa promenader. Tack min prins :)

Hotellrummet:


Min inköp:


Kommentarer
Postat av: Carzan

Åh så mysigt ni verkade ha :) Gillar starkt den svarta blusen, jag antar att det är den du ska bära i morgon, kommer att bli så bra! :) Seee yah, tack för en trevlig dag:)

2009-11-13 @ 22:23:38
URL: http://carzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0